Дитячий кіноклуб

Олеся НОВОСАД

Знайомтесь! Олеся НОВОСАД – сценарист, режисер, викладач анімації в Українській академії друкарства керівник студії КіТ «На долоні», засновник і директор кіно-медіа фестивалю для молоді «Кіномаршрут» та фестивалю сценарної майстерності «КІНОСКРИПТ».


Якщо вам допоможу – буду щаслива

З великою насолодою дивлюся дитяче кіно.

Світ кіно – це складний процес виробницва фільмів, але надзвичайно захопливий. Кажуть, хто хоч один раз потрапив на знімальний майданчик, буде прагнути відчути магію кінотворення впродовж життя. Зрештою, сьогодні кіновиробництво, завдяки цифровим технологіям, видається простішим з технічного боку, проте завжди треба пам'ятати, що кіно – це мистецтво. А у мистецтві є свої правила і закони, незважаючи на невгамовну творчість і талант.

Той, хто обирає шлях у велике кіно, має зрозуміти, що насамперед необхідно вивчити основи кіномистецтва до того як зняти свій дебютний фільм. А ще варто дивитися фільми, які надихають, де історія тримає з першого до останнього кадру. Ці фільми стануть першими порадниками як найкраще розказати історію, щоб глядач захопливо спостерігав за подіями, підкажуть як створити такого героя, з яким спільно емоційно можна прожити хвилини екранного часу і отримати несподівані відповіді на запитання про себе та про світ.

Отже, кіноісторію розповідають за допомогою кадрів, які глядач бачить на екрані. Кожен наступний кадр доповнює або пояснює попередній. Екран має окреслені рамки, тому необхідно визначити послідовність розповіді за допомогою планів (крупний, середній, загальний, деталь і панорама), щоб у глядача склалося враження, що він бачить цілий світ героя, усі деталі.

Крупний план покаже емоції героя, середній добре передасть діалог співрозмовників, загальний дасть зрозуміти поведінку героя та акцентує на місці, де відбувається історія, деталь наголосить на важливості певних обставин і дрібницях, які можуть зіграти вирішальну роль у сюжеті, панорама окреслить повністю місце дії та додасть атмосфери в кадрі. Але як би ми не компонували кадри, якщо автор не знає до найменших дрібниць свого героя, кіна не буде, принаймні такого, щоб тримало напругу.

Герой займає чільне місце в історії і його характер, поведінку, жести, емоції необхідно знати досконало, максимально розуміючи його кожен крок в історії. У кіноісторії – це називається мотивація героя, яка відповідає на питання: чому герой там опинився, чого він прагне, чи це відповідає його характеру?

А ще можна придумати цікавий спосіб розповіді, наприклад фінал історії розмістити на початку, щоб запустити інтригу, а потім показати чому саме так сталося. Такий прийом часто використовують у детективах. Або ж паралельно розказувати про минуле героя (флешбеки), його життя до головної екранної розповіді. Цей прийом дасть можливість краще зрозуміти мотивацію героя, пояснити його певні вчинки. Коли героїв багато, можна запустити паралельну дію, щоб потім несподівано усі частинки історії поєдналися у подіях з головними героями. Цим прийомом можна охопити багато подій в історії.

Це лише маленькі штрихи до великої кіноподорожі таємниць виробництва, бо ввесь процес має свої чіткі завдання і межі відповідальності: сценарист пише сценарій, режисер готує режисерський сценарій з розкадровкою, оператор знімає кіно, а художник так будує кадр, щоб картинка була композиційно правильною і відповідною до художнього задуму, режисер монтажу монтує відзнятий матеріал, звукорежисер зводить звук, композитор пише музику, гример накладає грим акторам, щоб режисер міг працювати з ними у кадрі і ще багато помічників довкола, які допомагають на майданчику створювати кіно.

Для кінотворення потрібна команда, яка захопиться історією настільки, що кожен відчує себе творцем, і кожен буде вважати цей фільм своїм.

Якщо ж такої команди немає, можна спробувати розказати історію самостійно за допомогою анімації. Звичайно, це не полегшує завдання і можна довгі місяці ліпити з пластиліну чи малювати героїв і знімати кожен крок та жест героя окремо, проте винагорода за наполегливу працю буде фантастичною: герої «оживуть», розповідь наповниться емоціями і глядач побачить магічну дію кіномистецтва.

Олеся НОВОСАД

Коментарі  

mariannapak
0 #2 mariannapak 21.01.2020, 13:52
Олеся, ужгородські маліжани дякують вам за Ваші поради. Вони нам знадобляться у роботі.Буду рада бачити Вас на Міжнародному фестивалі юних талантів "Рекітське сузіря-2020". Мрію відвідати Ваш майстер-клас.
shturman-inter
+1 #1 shturman-inter 25.10.2019, 10:00
Велике спасибі Олесі Новосад за майстерно підготовлений майстер-клас. Чекаємо від вас наступних порад і консультацій.

У Вас недостатньо прав для коментування. Заеєструйтеся або авторизуйтеся на сайті.

 
ЧИКАГО
КИЇВ
БАКУ
АЛМАТИ

Коментарі